Sök:

Sökresultat:

1056 Uppsatser om Automatic generation - Sida 1 av 71

Generation Z : Den sökande generationen / Generation@ / Netgeneration

Andledningen till att vi valt att undersöka Generation Z är för att vi som blivande studie- och yrkesvägledare kommer arbeta med dessa ungdomar. Generation Z är fortfarande unga men det hindrar dem inte från att vara uppkopplade på olika sociala medier. Aldrig tidigare har en generation haft så enkelt att hitta vad de söker efter. Den här generationen ligger i vårt intresse eftersom vi som framtida studie- och yrkesvägledare ska mer försöka knyta ihop säcken med all information som ges..

Automatisk trimning av externa axlar

This master theses deals with different methods for automatic tuning of the existing controller for external axis. Three methods for automatic tuning have been investigated. Two of these are based on the manuell method used today. The third method is based on optimal placement of the dominant poles. Different sensitivity functions are important for this method.

Generation Y i Managementkonsultbranschen: Strategier för att attrahera och behålla 80-talisterna

Management consulting firms are dependent on attracting and recruiting new talents since the human capital has a vital role in these types of organizations. In the following years a new generation, Generation Y, will to a large extent enter the labour market. According to several studies this generation has different characteristics than older generations.This thesis examines management consulting firms? views of Generation Y and which strategies they use to attract and retain the generation. The fact that the subjects are unexplored led the authors to conduct a qualitative study of seven management consulting firms through in-depth interviews.

GENERATION Y : Attrahera, behålla och leda i byggbranschen

Within the next ten years, the largest generationchange ever will take place in the Swedish constructionsector. The purpose of my study is to examine themajor differences between "Generation Y" and previousgenerations. This is done in order to find out how theNCC will attract the employees of the next generation,manage them at work and finally be able to keep theemployees that has been trained internally over alonger period of time.Previous research has been based on theories ofGeneration Y in general. It investigates the distinctivecharacteristics and qualities of the generation, andalso how their upbringing may have shaped them intowhat they are. Three respondent groups wereinterviewed: Engineer students of "Generation Y",officials at NCC belonging to "Generation Y" andmanagers at NCC.The results of the study show that "Generation Y"differs from previousgenerations, and how they differ.

Lojalitet till arbetsplatsen : Skillnader mellan generation Y och generation babyboomer

Syftet med studien var att undersöka om lojaliteten till arbetsplatsen skilde sig åt mellan generation Y och generation babyboomer. Utgångspunkten för lojalitet var Meyer och Herscovitchs (2001) teori där lojalitet delas in i tre lojalitetsdimensionerna affektiv, pågående och normativ lojalitet. Med bakgrund i teorin skapades hypoteserna att (1) det finns en skillnad i lojalitet till arbetsgivaren mellan generation Y och generation babyboomer, att (2) det finns en skillnad i affektiv lojalitet mellan generation Y och generation babyboomer, att (3) det finns en skillnad i pågående lojalitet mellan generation Y och generation babyboomer och att (4) det finns en skillnad i normativ lojalitet mellan generation Y och generation babyboomer. Data i form av enkäter samlades in av 61 arbetstagare (genration Y, N=30, generation babyboomer, N=31) och tre intervjuer genomfördes. För att jämför grupperna användes ANOVA.

Automatisk textsammanfattning: en experimentell studie

The principal aim of this thesis is to test if extracts, produced by the automatic summarizer "Copernic Summarizer", are possible to use as abstracts. The aim is also to give a picture of what automatic summarization is and why it is motivated. Three questions are asked: What is automatic summarization and what can it be used for? Is it possible to replace the author-written abstracts with extracts from "Copernic Summarizer"? Is automatic summarization motivated for the different areas of use that are identified in the first question? An automatic summarizer is a program that is intended to summarize text automatically and it can be used for different purposes, for example for summarizing WebPages or scientific articles. To answer the second question an experiment is carried out.

Har ökad öppenhet påverkat den automatiska stabilisatorn? : -en makroekonomisk paneldatastudie

This paper investigates the automatic stabilizer and the underlying factors behind its function. The paper includes both a literature review and an empirical analysis. The literature review discusses the IS-LM and Mundell-Fleming models and different ways to quantify the automatic stabilizer. Based on the theory, the relationship between volatility in GDP and the size of the automatic stabilizers is then analyzed with the help of regressions. Our main result shows a negative relation between these two variables.

Lever 80-talister som de lär - en studie av 80-talistchefer på Swedbank

Few generations have gotten as much media attention as Generation Y. Growing up in the digital age Generation Y has become very different from previous generations. An interesting topic is if this is reflected in the way Generation Y act as leaders. The purpose of this study is to describe what kind of leadership Generation Y prefers, to explore how individuals belonging to Generation Y act as leaders and finally to investigate if there is a discrepancy between these two perspectives and if so try to understand it. By reviewing existing research and conducting depth interviews with employees and managers at a Swedish bank we recognize preferences in a number of categories, which Generation Y require from leaders.

Automatiska Värderingssystem - En hjälp för Fastighetsmäklaren?

Computers and business systems are used more frequently in a world where IT gradually is taking over. This is also true when it comes to the real estate valuation process where actors on the Swedish real estate market are using automatic valuation systems for real estate appraisal. But the real estate agents have not yet seen the charm in using these automatic valuation systems for real estate appraisal. Can the real estate agents also use the automatic valuation systems? We developed our three main subjects: the valuation process, an automatic valuation system and the real estate market with assistance from scientific articles.

Generation Y : De nya konsumenterna

De kallas generation K för kartlagd, generation O för ordning, generation Why för varför, generation C för content (innehåll). De kallas homo zappiens för hur de zappar sig igenom livet.Generation Y är dagens unga vuxna som är uppvuxna i ett högteknologiskt samhälle. Deras sätt att konsumera och leva skiljer sig från tidigare generationer. Den allmänna bilden av generation Y är en lat, slösaktig generation, som är bortskämda av sina föräldrar och ställer höga krav som konsumenter. Detta examensarbete behandlar begreppet generation Y och fokuserar på att kartlägga vem de är och deras förhållande till konsumtion och märken.

Generation X och Generation Y - en komparativ studie

Syfte: Syftet med denna uppsatts är att öka förståelsen för vilken påverkan samt uppfattning som föreligger vid användningen av celebriteter i olika marknadsföringsåtgärder beträffande Generation X respektive Y ur ett svenskt perspektiv. Metod:Detta är en empirisk studie med hermeneutisk förgrund som genomförts med intentionen att undersöka hur marknadsföring innehållande celebriteter uppfattas och i förlängningen påverkar de båda generationerna. Då vi har för avsikt att få en mer djupgående förståelse beträffande problemet har vi valt att genomföra fokusgruppsintervjuer. Slutsats: Vi har kommit fram till att det finns en del intressanta skillnader, men även likheter, mellan generationerna. Denna komparativa studie har bidragit till en fördjupad vetskap om både hur diversifierade uppfattningarna är samt hur olik påverkan kan vara från generation till generation..

Upplevelsebaserade fritidsaktiviteter för generation Z : En konceptutveckling för ungas delaktighet i Allhuset, Piteå

Syftet med studien är att undersöka ungdomar tillhörande generation Zs behov och önskemål av fritidsaktiviteter i Piteå för att sedan utveckla ett koncept för hur utformandet av aktiviteterna kan gå till. Detta på grund av ett uttryckt behov hos Piteå kommun av fritidsaktiviteter för ungdomar i en del av Allhuset. För att skapa aktiviteter som attraherar generation Z är det viktigt att förstå generation Zs karakteristiska drag samt ha en förståelse för dagens upplevelsesamhälle. Vi har använt oss av aktionsforskning och dess lärandeprocess för att ringa in problemet och samtal har förts med tre fokusgrupper med deltagare tillhörande generation Z. Ett koncept för hur utformandet av aktiviteterna kan gå till har skapats..

Innehållsmarknadsföring på sociala medier : En studie om Generation Y:s mottaglighet i sociala mediekanaler

By reading earlier research on Generation Y, content marketing and on social media during the working process the problem has gradually changed, in accordance with an abductive research approach. The study focus has developed from examine marketing methods on marketing towards Generation Y to include on what social media platform Generation Y is most susceptible for content marketing.The purpose of this study is to help companies whose target market is Generation Y to aim their content marketing through the right distribution channels, to save time and money. To meet this objective and to answer the main question of this study, empirical data was collected through a web based, quantitative survey which was completed by a total of 301 respondents, all of them belonging to Generation Y. The collected quantitative data was contrasted with existing theory and was analysed.The study concluded that Facebook is the social media channel where Generation Y feel most susceptible for content marketing, followed by YouTube. .

Generation Y - Vad händer när individualisterna tar över

Background: At this present moment, one of the largest changes in the Swedish employment market is occurring, as the people born in the 1940's are retiring. The Generation Y, people born in the 1980's, will enter. Will this have an affect on motivation and leadership, and in that case, in what way Aim: The purpose of this essay is to investigate whether or not Generation Y (born in the 1980's) has an effect on the perceptions on how to lead and motivate employees. Based on research and our empirical results from qualitative interviews at one of Sweden's largest banks, our research questions are:1. Are executives' and employees' perceptions regarding Generation Y in line with previous research 2.

Generation Y:s arbetsvärderingar i praktiken

I och med att Baby Boomers-generationen i allt större grad går i pension upplever företag och organisationer en ökande brist på kompetent personal. Detta har gjort att Generation Y, som ska fylla tomrummet som Baby Boomers lämnar efter sig, blir allt mer attraktiva för arbetsgivare. I media och ekonomiska tidskrifter blir vi ofta påminda om detta faktum, men frågan kvarstår, är det så att de arbetsvärderingar som Generation Y prioriterar faktiskt återspeglas på arbetsplatserna? I denna uppsats har en intervju samt en enkätundersökning genomförts på det för sin motivation prisbelönade företaget Concrete IT. Studien visar att det undersökta företaget återspeglar flertalet av de arbetsvärderingar som Generation Y värdesätter och bör anses vara attraktivt för Generation Y.

1 Nästa sida ->